onsdag 2 januari 2013

Så vackert...

 
Det finns vissa saker som är så vackra att hjärtat hoppar ett extra skutt.
Som dessa fönster tex.
 
Ibland känner jag mig så kluven om vad jag egentligen tycker om när det gäller inredning.
Jag tror att jag hittat min stil. Hur jag vill ha det för att trivas.
 
Just nu känns det som om jag vill ha nytt.
Jag vill inte ha några avskavda möbler.
Inga loppisfynd.
 
Utan rent, avskalat.
 
Men, ja där är alltid ett men..
Så ser jag dessa fönster och tänker, vad håller jag på med?
Jag är inte nytt, rena linjer och avskalat.
 
Jag är en blandning.
Jag vill ha allt det där, men jag vill samtidigt ha mina loppisfynd.
Jag gillar när det är skavda möbler för det berättar en historia.
 
Jag vill blanda hejvilt för jag trivs allra bäst så.
Det är roligast då, när det skavda loppisfyndet får möta det rena och avskalade...
 
Hur var det nu igen...började jag inte med att säga att jag hade hittat min stil??
 
Jag får kanske ta tillbaka det..
 
Hur är ni?
Är ni helt 100 på er stil?
Eller känner ni oxå att det ändras titt som tätt?
 
*
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag är 100% eklektisk stil. Vare sig det är inredning eller mode, eller grafisk design :) love love love it när d blandas hejvilt olika stilar, färger och texturer. Fönstrena känns väldigt lantliga o mysiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det härligt när man blandar och det faktiskt blir bra!!

      Radera
  2. Åh, ett av mina största dilemman! :) Det finns ju flera stilar som jag gillar, men jag tycker det är svårt att blanda så att det blir snyggt och därför försöker jag hålla en någorlunda "röd tråd" hemma. Men jag blir alltid glad och lite avundsjuk när andra blandar stilar och det blir så levande och härligt! Tycker ändå att man ska gå efter den enkla devisen att om man älskar något, så blir det fint och snyggt oavsett stil. ;)

    Kram och fin helg!
    Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju ett litet "problem" när man gillar så många olika stilar:) Jag brukar oxå tänka så att tycker man själv att något ät fint så brukar det bli bra oavsett:)

      Fin helg på dig kära du!!

      Radera