måndag 14 januari 2013

Min favorit



God morgon nya vecka!!

Alla har vi väl våra favoriter i hemmet, och speciellt inredningsdetaljer.
Favoriter som flyttas runt och gör sig bra, vart du än ställer dem.

Min är handen.
Utan tvekan.

Har älskat den sen den sekunden den blev min och önskar nästan att jag hade fler för jag har massvis av ställen jag skulle vilja ha den på.
Men den hade nog förlorat sin charm då, om den hade haft konkurrenter vill säga.

Just nu står den i vitrinskåpet där den gör sig oerhört bra till den svarta bakgrunden.
Men nu har jag ju ett nytt ställe där jag skulle vilja ha den, får kanske köra varannan vecka. Så att båda platserna får samsas om den.

Men visst är det så att dem där favoriterna gör en glad bara man tittar på dem. Även om det så bara är materielistiska (stavning någon?!) saker.

Men efter att gårdagens projekt var klart (bilder kommer) så införde mannen köpstopp, En utav mina argument var förvisso om jag fick igenom detta så skulle jag inte införskaffa något stort till hemmet om vi verkligen inte behövde det så jag har väl mig själv att skylla oxå antar jag.

Men han frågade mig om vi inte bara kunde låta saker vara som dem är....först fatta jag nada.
Vadå låta saker vara som dem är???

Men antar att det har blivit ganska mycket den senaste tiden, så nu är vi där igen. Köpstoppet...

Ja jag klarade ju det sist och jag ska väl klara det denna gång oxå...om vi verkligen inte behöver något.

Så ja, just nu är jag extra glad över min hand.

Vad har ni för favoriter där hemma??

Hoppas att Ni får en underbar start på veckan mina vänner så hörs vi senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar