torsdag 10 januari 2013

Återanvändning



Nu när julen är bortstädad fanns det vissa saker jag inte kunde slänga, som mina lärkkvistar.

Jag tycker dem är så vackra i sig så jag ville behålla dem men få lite nytt liv i dem.
Så jag bytte vas, plats och la till lite silverljusstakar.

Och vips så har man ett nytt fräscht arrangemang.
Och just att det är klart glas i vaserna känns det extra ljust och fint.

För visst vill man ha in mycket ljus nu när alla adventsstjärnor och granen är borta.
Det blev så mörkt helt plötsligt.

Men idag har ju till och med solen tittat fram och visst blir man lite extra glad.
Man verkligen känner i kroppen att vi går mot ljusare tider och bara det gör att man får ett litet vårpirr i magen.

Nu hoppas jag att Ni får en fortsatt bra dag mina vänner så hörs vi senare!

1 kommentar:

  1. Älskar lärk!
    Jag har två vaser med kvistar som har stått nu sedan förra julen -11 !! :D

    SvaraRadera