onsdag 2 januari 2013

Nyårslöfte...jodå



Jag är fast när det gäller voluspa.
Fick ju mitt första ljus när jag fyllde år i november och innan dess så förstod jag inte hypen med dem. Det är ju bara doftljus, och jag gillar inte doftljus.
Men ack så fel jag hade.
För det första  så brinner dem hur länge som helst, för det andra så doftar dem ju inte som andra doftljus, och för det tredje...dem är snygga att ha framme.
Treiett liksom.
 
 
 
Här är det senaste tillskottet och det doftar underbart.
Men jag undrar egentligen hur mycket extra man betalar för den lilla burken?? Fast det kan det ju vara värt.
 
Jaha, första arbetsdagen idag då efter lite ledighet.
Och en dag då mina nyårslöften sätter igång....
 
Japp, nyårslöfte. Vet egentligen inte om jag haft sådana innan. Det har jag med all säkerhet men det var nog när man var yngre.
Men mitt löfte i år är att det är slut med godis, läsk,chips, kakor och bröd.
 
Godis, chips kan jag egentligen vara utan men det fick vara med på listan för jag vet hur jag fungerar. Får jag inte äta det andra kan jag lätt trycka i mig det bara för att liksom.
 
Choklad och kakor däremot....min stora last. Älskar choklad.Älskar det!!
Och kakor ska vi inte prata om ens. Att ta en finns inte i min värld. Nädå, har jag tagit en, ja då måste jag helt enkelt fortsätta äta. Det där med självkontroll när det kommer till den biten, vad kan jag säga, det existerar inte!!
Så nu är det slut med det helt enkelt.
Ganska tråkigt nyårslöfte, jag veet!
Men jag känner bara att det är dags att ta tag i det. Snart växer det väl ut choklad och kakträd ur öronen på mig och nu ska kroppen få bli kvitt sitt sockerberoende.
 
Det är ju inte för alltid, några månader, tills jag lärt mig hantera det. Att bara ta en menar jag.
 
Så nu kör vi igång denna lite kortare arbetsveckan!!
 
Hoppas ni får en underbar onsdag mina vänner så hörs vi senare!!
 
*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar