onsdag 30 januari 2013

Magnolia och lite hjälp...



En underbar magnolia står här hemma nu och gör mig glad, och ännu gladare blev jag när jag kom hem ikväll och såg att den håller på att slå ut.

Har länge letat efter en stor kvist att ha i min stora flaska som min kära svägerska hittade till mig på en loppis.


Älskar att kunna ta in naturen och nu har jag nog kvistar i nästan alla rum här hemma. Kan tänkas bli lite mycket men det är ett så enkelt sätt att få trivsel och harmoni i hemmet, enligt mig.

Men jag har ett litet problem med min stora glasflaska, den är ju inte så enkel att rengöra och den har lite märken och så inuti med tanke på att den stått i en trätunna.
Har prövat att fylla den med varmt vatten och släppa ner en diskmaskinstablett i den och låtit den stå över natten, detta har jag prövat 2 gånger men den är fortfarande inte så ren som jag vill ha.

Så snälla, är det någon snäll själ här ute som har något tips på hur man kan få bort gammal smuts??

Nu, snart dags att ha en date med kudden.

HOppas att Ni haft en underbar "lilllördag" min vänner så hörs vi senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar