söndag 16 september 2012

Vackert

 
När jag kom hem från jobbet igår och tittar ut i trädgården är det detta jag ser...
Jag tittar frågande på mannen och undrar vad han håller på med.
Han bara småler och säger att han ska ta ner det...
 
Jag tänker på vad grannarna ska säga. När vi har ett enormt träplank fastspikat i förrådet, som egentligen inte fykker någon funktion.
 
 
Men jag är ju ändå nyfiken på vad det är han har gjort så nu på morgonen så var jag bara tvungen att gå och kolla.
 
 
Graffiti...
 
 
Jag tycker det är vackert och han går verkligen upp i det när han står där bakom sitt plank och ingen kan se vad han håller på med.
 
Detta är nog faktiskt första gången jag ser det som konst.
 
Visst man ser klottret överallt och på platser där det inte ska vara och jag har som sagt alltid sett det som klotter, inte konst.
 
Men det är faktiskt konst, även om jag är sist att inse det.
Så nu tycker jag att mannen ska göra en tavla till mig.
 
Men tydligen är det för smått.
Och jag förstår ju att det kommer fram mer om det får vara på en större yta.
 
Så ja, just nu önskar jag att vi hade ett mycket större hus där jag skulle ha platsen att få ta in något sådant här stort, något så maffigt.
 
Graffiti....ja det är konst!
Vackert!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar