lördag 15 september 2012

Det enkla

 
 
God morgon underbara lördag.
 
Äntligen har regnet slutat smattra mot fönsterna och man kan ana en blå himmel.
 
Idag är det jobblördag som gäller och när klockan ringde imorse hade jag absolut ingen aning vad det var som lät och letade länge efter oljudet som inte ville sluta plåga mig.
Snoozen trycktes nog på hela fem gånger.
 
Säga vad man vill om att stiga upp tidigt men har man väl kommit upp så kan jag tycka att det är rätt härligt att vara uppe före alla andra och hinna njuta av tystnaden och se hur det förändras mellan ljus och mörkt.
 
Har suttit nu på morgonen och beundrat hortensian, japp det är sådant jag gör när jag ska vakna till liv, och inser hur mycket jag gillar enkelhet. En enkel hortensia i en vas. Det är allt som krävs för att jag ska tycka det är vackert.
 
 
Men nu ser jag på klockan att det är mer än dags att börja göra sig iordning. Hoppas att dagen går snabbt för efter jobbet ska vi iväg och träffa ett par vänner som fick en liten bebis för en vecka sedan. Så honom hade jag tänkt mysa lite med i eftermiddag.
 
Hoppas att ni får en underbar lördag mina vänner så hörs vi senare!!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar