måndag 17 september 2012

Min förändringshörna

 
Min svarta hörna.
 
Är det någon plats som ständigt förändras är det denna skänken. Jag tycker att den är ganska feminin, gullig. Och ibland vill jag inte alls ha det så.
Så när jag spraymålade alla ramarna här hemma fick dessa boxar oxå sig en omgång.
Älskar den matta finishen som dem fick.
Det är ett tips, vill ni ha matt färg när ni målar ramar eller vad som så köp graffitifärg. Färgen blir väldigt intensiv men väldigt matt.
 
 
Den där handen alltså, jag älskar den.
Och tydligen gör alla andra det oxå som kommer hem till oss, eller ja dem älskar att ändra på fingrarna.
Jag har aldrig den såhär annars men var gång någon varit här så är det såhär den ser ut!!
 
 
 
 
Det där som är inramat...ja det är min "konst".
Så går det ibland när jag som sagt ska försöka mig på att leka konstnär...haha.
 
 
Jag bara älskar olivträdens blad så jag klippte av några kvistar och satte i en enkel vas. Tänkte att det kunde mjuka upp min "mörka" hörna och visst blir det en härlig kontrast.
 
 
Ja som sagt, denna skänk är under ständig förändring och man vet aldrig hur länge den har ett och samma stillben.
Nu väntar jag bara på att hitta dem där riktigt gul/röda bladen utomhus som man kan ta in och få den där riktiga höstkänslan inne oxå,
 
Jag verkligen älskar hösten nu, när allt skiftar färg. Det gör mig glad helt enkelt!
 
 
Så nu när ni fått se min "mörka" hörna, ska vi säga att vi kickar igång denna vecka och gör den fantastisk??!!
 
Ja det gör vi!
 
Så ha nu en underbar måndag mina vänner så hörs vi senare!
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Snygg svart hörna! :) Gillar verkligen din tavla, vad duktig du är! Jag tyckte först att det såg ut som svarta rosor.. vackert. Fint med de spraymålade boxarna och tavelramarna, jag tror jag måste löpa och köpa sprayfärg jag också :) Fint att ha en yta där man kan förändra alltefter humör och årstid.
    Ha en jättefin dag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt:) vad glad jag blir av dina ord! Ja svart sprayfärg kan man ha till mkt:)

      Radera