fredag 14 september 2012

Mitt i röran



Mitt i denna röra kommer jag befinna mig idag.
 
Arbetsbordet som jag annars brukar försöka att hålla städat.
Men det är faktiskt en ganska så befriande känsla att få sitta här mitt i allt kaos.
 
Jag är ju en människa som INTE tycker om när det är stökigt och mår allmänt dåligt just då.
Men just idag har jag inget val och det är väl det som är befriande, att slippa.
 
Och överallt blir man invaderad av bilder på hem och platser där allt är perfekt, även om det är ordnat så som  att det inte ska se ut så. Och jag är inte sämre, absolut inte. Var gång jag vet att det ska komma hem människor till oss så är det storstädning innan. Och även när det är städat så hör jag mig själv med att säga; du får ursäkta röran......
 
Och väntar på orden som ska komma, men här är väl inte stökigt...
 
Nä, tänker jag då. Men det är skönt att få orden ur sig, fall ifall liksom, om det skulle ligga ett dammkorn och skräpa någonstans.
 
 
Men idag kör jag på röriga fredag.... fast det är mest för att jag inte har något val med allt som måste fixas idag.
 
Men ursäkta röran.
 
 
 
Jag hoppas att Ni får en underbar fredag mina vänner så hörs vi senare!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar