onsdag 19 september 2012

Att följa trender



Lite överallt nu läser jag om att folk vill se mer personliga hem, alltså inga svart/vita hem.
Hem som inte ser likadana ut.
 
Första frågan jag ställer mig när jag läser sådant är, vad är det som gör ett hem personligt?
 
Och sen frågade jag mig själv ifall jag följer trender och så tittar jag på bilden här ovanför som är vår matplats. Och den säger kanske för många, trendslav.
 
 
Vi letade hus i många år innan vi flyttade in här och hela tiden var min dröm att ha ett sådant här stort, hemmabyggt bord med just Tolix stolarna, nu ville jag även ha ett gigantiskt tvättrum men det fick jag inte.
 
Så när vi väl flyttade in här och jag fick mitt drömbord och drömstolar var lyckan total.
För mig är inte det en trend, för detta är något jag velat ha i så många år och kärleken har stannat kvar och fortsatt att växa.
 
Men visst är jag en trendföljare, till en viss del. Jag skulle aldrig ta in något i vårt hem som jag inte gillar(mannen gillar inte allt men han resonerar med att jag snart byter ut det ändå, som kuddarna i föregående inlägg, som han så snällt sa igår vid middagsbordet). Jag skulle aldrig ta in något i hemmet som jag inte tycker om bara för att det är stort just nu och samma gäller väl kläder. Bara för att det är trendigt nu sätter jag inte på mig vissa saker.
 
Men trender ser man ju överallt, var dag och antingen tycker man om det meddetsamma eller inte. Och vissa saker lär man sig att tycka om efter ett tag.
 
Men det här med personliga hem, jag förespråkar verkligen personliga hem och enligt min mening så blir det personligt när den personen tar in det i sitt hem och gör det till sin eget. Sen om samma saker finns i tusen andra hem så har nog ingen av dessa tusen hem det på samma sätt utan alla har sin personliga touch.
 
Alla matchar på sitt sätt.
 
Och det kan jag tycka är fantastiskt!
 
Och angående svart/vita hem så älskar jag personligen det, nu har vi mer vitt/grått här hemma men det finns absolut svarta möbler oxå. Och för mig är det en sådan enkel bas att jag kan tillsätta vilka färger jag vill, alltså kan jag förändra hur jag vill när jag vill.
Och det måste man ju bara älska!
 
OJ, långt inlägg detta.
Men vad säger ni??
 
Ska vi köra på en fantastisk onsdag??!!
 
Det tycker jag att vi gör så hörs vi senare mina vänner.
 
 
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Vill börja med att säga att wow, vad fint ni har det!
    Sen måste jag bara säga att det du skriver är så rätt och jag håller med dig fullständigt.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så bra skrivet - håller med.
    Har själv funderat en hel del på detta.
    Visst inspireras jag och plockar upp fina idee´r som jag ser
    tex här på nätet, men som du skriver, man plockar ju det man själv
    tycker är vackert och så blir det en personlig stil av denna mix, eller hur?

    Den jordnära färgskalan har följt mig nu i många år och om jag ibland
    får färgglada infall, så är det alltid hit jag återvänder,
    då må det vara inne eller ej...

    Vilket vackert kök!
    Tolixstolarna har funnits på min önskelista i många år,
    och finns där ännu.
    Kanske en dag...

    En fortsatt fin onsdag till dig ♥

    -camilla

    SvaraRadera
  3. Ja, helt rätt! Så bra!
    Håller med!
    Och älskar också ert matbord!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. En väldigt fin matplats! :) Håller med dig i ditt inlägg man följer men väljer ändå sin egna stil! Kram Sabina

    SvaraRadera