tisdag 16 augusti 2011

Vårt kök

Var i mataffären innan och givetvis hamnar jag vid tidningshyllan. Ytterligare ett magasin åkte ner i korgen.  Så efter kvällsmaten tänkte jag ta mig mitt kvällskaffe ute på trädäcket och bläddra lite. Hann inte långt in i tidningen förrän jag stannade till och var tvungen att titta lite extra. Men det där känner jag igen tänkte.

Det är definitivt inte vårt kök men oj vad likt var, exakt samma luckor som vi har från IKEA , betongskiva och den där kranen man brukar ha på restaurang.

Jag brukar inte köpa just detta magasinet, har nog bara gjort det kanske en gång innan. Hem ljuva hem.


Vårt kök går i vinkel, och det var inte lätt att bestämma hur det skulle se, men en sak visste jag och det var att jag ville ha kranen framför fönstret. Inte det lättaste beslutet vi tog, och det kom lite problem när vi gjorde det också, vattenledningarna under själva betongplattan var dåliga så det var bara att bila upp hela golvet. Just då såg vi inte riktigt ljuset i tunneln, men det blev bra.

Och vår önskedröm, att få ha bänkskivan i betong.
Den sitter där nu och är otroligt vacket att bara titta på. Vi gjorde dem själva, vi har fått dela upp dem i tre sektioner och alla tre är helt olika vilket gör köket lite mer levande. Någon är helt slät medans någon har ganska öppna porer(man ska inte baka där det är öppna porer, mjölet fastnar överallt). Men har man gjort det själv så kan jag tycka att det ska synas litegrann. Köksön ,där valde vi att sätta träpanel på istället för en täckskiva, och på så sätt följer vi den röda tråden här i hemmet då vi har det på tre väggar.

Nu nyheterna, sen sängen. Upp med tuppen imorgon.

Hoppas Ni haft en bra dag så hörs vi imorgon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar