onsdag 31 augusti 2011

Det bara fortsätter

Hur mycker regn finns det egentligen??

Det är ju faktiskt helt ofattbart vad det regnar, hela tiden, konstant.
Jag brukar inte gnälla på vädret för det finns ju ändå inget man kan göra åt det. Men nu har jag ju inte kunnat vara ute i trädgården på hur länge som helst utan att bli helt dyngsur.


Fast ser man det på detta sättet är det ju rätt vackert..

Idag när jag kom hem från jobbet möts man av vita tussar överallt. De finns i vart hörn här hemma, under var möbel. Mitt på golvet. Dem letar sig in precis överallt och det spelar ingen roll att man oftast dammsugar ca 2 ggr per dag. Det går inte att utrota dem. Eller jo det finns en sak man kan göra, men då har jag en dogge som nog blir väldigt ledsen.

Det är alltså inte dammtussarna jag pratar om utan, innehållet från gosedjur. Undrar hur mycket dem fyller dem med egentligen??

Det känns nästan som om doggen har det som sitt mission, att slakta dem så allt det vita tusset kommer ut. Och skaka så mycket på huvudet att det bara flyger ocg gömmer sig så jag ska gå där med dammsugaren medans doggen ligger o hånskrattar åt mig o tänker: hon kommer ändå inte hitta allt,


Detta kanske visar en tiondels i ett rum.

Men det är smällar man får helt enkelt.

Men nu är det dags att ta fram dammsugaren.

Hoppas ni haft en bra dag mina vänner



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar