måndag 8 augusti 2011

Skåpletande/klänningsletande

Riktigt trött är jag idag, full fart har det varit hela dagen på jobbet och det märks när man kommer hem och tänker; bara 5 min i fåtöljen. Jo men visst. Säkert. Dem där 5 min  har nu blivit en timme.

Vet om att golvet både behövs dammsugas och svabbas, men imorgon...då ska jag inte sätta mig i fåtöljen, inte ens 5 min. 

Nu är det istället klänning som ska letas, bröllop till helgen och jag har inget att ha på mig. Eller jo det har jag egentligen, min drömklänning som jag letat efter så länge till så många bröllop. MEN, den är creme färgad, går lite åt det beige hållet. För ljus är den helt enkelt. Vägrar att lämna tillbaka den enbart för att jag inte kan ha den, får väl gå i den här hemma istället eller ställa till med fest så att jag kan ha den. Kan ju även ha den hängandes som ett vackert attribut här hemma (nog inte så populärt hos mannen...)
Men det är ju såååå tråkigt att leta klänning när det börjar bli panik..

Tror jag får leta lite skänkar/skåp istället.. har ni tips på vart man kan hitta det så säg gärna till.
Ska helst vara vita, lite massiva, och med dörrar, inte heller för högt.
Finns egentligen hur många som helst men blir lite sådär velig när ja ser dem i butik. Inget som är helt klockrent och den där kärlekskänslan som infinner sig när man verkligen hittar DET har inte riktigt visat sig när jag hittat några tänkabara alternativ. 

Oj vilket himla babbel det blev nu... har nog inte fått ur mig något vettigt....kan bara skylla på att det är måndag....eller fåtöljen...

Gokväll mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar