onsdag 10 augusti 2011

Att sätta namn på sin inredningsstil

Många gånger har jag fått frågan vad jag har för stil hemma. Och svaret är nog olika för var gång. Jag tycker det är så svårt att liksom sätta någon ettikett på det. Känner att det begränsar mig lite. Jag är nog en salig blandning bland många stilar. Men något jag inte har hemma är mörkt, 50-tal, eller något årtionde överhuvudtaget. Jag är nog inte modern heller, eller ja det är ju en svår sak det där, vad är modernt och vad är inte det?! Men jag är inte stram heller, får ingen riktig myskänsla utav alla raka linjer, all minimalism. Sen kan jag tycka att alla stilar  har sin charm. Men jag gillar när man blandar, att man kan hitta något som kanske inte följer stilen men ändå så passar det perfekt i hemmet.



För tillfället är det väl New England som är inspirationen här hemma, fast det är väldigt blandat med det råa, lite industri, och det råa är blandat med lite schabby chic.

Ja en salig blandning men jag tycker själv att vi lyckats ganska bra att få ihop dessa stilar till ett enhetligt hem. Det smälter samman, alla rum.

Läste någonstans : kännetecknet för min stil är väl att jag inte har någon, utan jag har många.

Och det är väl lite så det ska vara. Det finns ju så mycket fint , varför välja.
 
 

Så hur har ni det hemma?
Har ni en och samma stil rakt igenom eller mixar ni oxå?

Ha en bra dag mina vänner så hörs vi senare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar