onsdag 17 augusti 2011

Min lilla italienare

Jag är nästan alltid först upp på morgnarna här hemma, mannen sover och så även doggen. Och han går INTE upp förrän husse gör det. (märklig dogge..) Men idag var han uppe med mig, jättemysigt tyckte jag, och passade på att mysa lite med honom och han följde mig vart jag än gick och tryckte gärna baken mot mig hela tiden, i hans värld betyder det: klia mig på ryggen matte....NU!
Fortfarande jätte mysigt, tills man ska börja göra sig iordning. Då kan det vara rätt frustrerande att ha en dogge som springer runt benen hela tiden.

Jag fattade ju inte vad det var han ville, äter gör han inte så tidigt, (han har någon konstig inbyggd klocka i sin lilla kropp som säger till honom vilken tid han ska äta). Men jag hällde upp hans frukost, ( torrfoder med plaque off...sååååå gott?!?). Han åt och gick sedan och la sig, så mycket var det med den kärleken till sin matte på morgonen, allt han ville ha var sin mat!!!!
Min italienare (Lagotto Romagnolo, italiensk tryffelhund)

Nu, dags för jobbet.

Hoppas ni får en bra dag mina vänner så hörs vi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar