tisdag 9 augusti 2011

Att INTE ha gröna fingrar

Jag har aldrig varit den där personen med gröna fingrar, har nog förvisso kanske aldrig ansträngt mig heller (räknas att köpa hem dem och sätta dem i fina krukor som ansträngning?) . Orkideer har jag förvisso klarat av, men bara när jag dränkte dem i vatten och lät dem stå så tills vattnet var slut, då fyllde jag på med nytt. Helt fel teknik, enligt alla..men oj vad dem blommade, och det länge. Och inte tala om alla dessa murgrönor, både i bågar och som hängande. Dem ville tydligen heller inte vara i mitt hem.
Så jag gav upp intresset..

Tills nu.. när vi har hus och trädgård, tänk vad det kan göra med en egentligen. Helt plötsligt är det blommor jag är intresserad av när jag går på stan, krukor, fågelburar allt möjligt man kan ha blommor i. Vill. Ha.
Men där är ju fortfarande ett litet problem... bara ett litet men ack så betydelsefullt, (tydligen).  Dem vissnar för mig.  På 2 månader tror jag att jag köpt sex stycken hortensior, i färg till och med. Jag som bara haft vita blommor innan. När de inte vill längre eller börjar se lite ledsna ut har jag planterat ut dem. Vi får väl se hur det går med det(?!)

Och min fina mårbacka som jag fick av min mamma. Oh vad fin den var på arbetsbordet. Den gjorde sig så bra där. Men tydligen vill ju dem ha mycket ljus och det kan jag väl inte påstå att där var. Så nu har alla blommor trillat av och den ser lite... ledsen ut. Men jag ger mig inte med den. Jag ska få den att blomma igen, och blir stor och kraftig. Det är mitt mission för tillfället. Ska vårda den som om den vore mitt barn. Bara för att bevisa att jag klarar det, (om inget annat så börjar det bli väldigt dyrt att köpa nya växter var vecka).

Vad tror ni ? Är hoppet ute för mig att lyckas få gröna fingrar?

Skäms nästan för att visa er... men det känns nästan som att det behövs..

 
Hahaha ja ni ser ju själva...Men vänta bara.. jag ska allt lyckas

Gokväll min vänner. Hoppas ni haft en bra dag. Speciellt ni med gröna fingrar.. jag avundas er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar