tisdag 23 augusti 2011

Tråkigaste rummet

Okej. En sak jag länge tänkt på. Det absolut tråkigaste rummet (enligt min mening, övertyga mig gärna) måste väl ändå vara badrummet?!

Det ska liksom vara funktionabelt, snyggt (underlättar ju...) lättstädat framförallt!!
Det måste väl ändå vara det viktigaste, för ett rent badrum är ju a och o.

Att bara gå och kolla inredning, kakel, blandare...ZZZZ.  Mannen däremot, han älskar det. Vet inte riktigt varför jag tycker det är så. fruktansvärt. tråkigt. Jag menar det är ju ändå ett rum man tillbringar så mycket tid i, det är ju där man får den härliga känslan av att vara nyduschad, doften av fräscht.

Men alltid när man är och kollar så blir jag så förvånad över att allt är så tråkigt. Det finns liksom inget som fångar mitt intresse.

Och vi som har en vit bas här hemma och nästan inga färger, man hade ju fått en karamellchock om man gått in där och det helt plötsligt var färg. Bubbelgumsrosa väggar med något turkost golv som ska se ut som havet.. okej just de färgerna ihop var kanske inte det bästa exemplet men ni fattar?!

Men nu har jag hittat ett kakel som fångat mitt intresse, ett från marrakech, inte så mycket färg, (granitfärgat). Men det är ju ett mönster, som gör det lite mer intressant.

Jag struntar i att man säger att det inte passar i vårt hus, att det inte passar in i vår stil för övrigt. Det kan äntligen hända något i badrummet, det kan plötsligt bli intressant.

Så vad säger ni? Håller ni med om att badrummet är det tråkigaste rummet? Eller finner ni det alldeles underbart? Där ni hittar er energi i badet med tända ljus?

Snälla låt mig veta.

Ha nu en härlig kväll så hörs vi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar