tisdag 16 augusti 2011

Högar...med böcker och tidningar

Det är något jag har lite överallt, utspridda lite varstans i huset. Antingen i högar eller ensamma. Det är inredningstidningarna jag pratar om. Det köps ju ganska många (vågar inte räkna hur många i månaden), Och jag kan inte riktigt slänga dem när jag läst dem. Dessutom tar det väldigt lång tid innan jag läst färdigt överhuvudtaget. Köper, tittar enbart, sen låter jag dem ligga några dagar, tills jag tittar och läser igen. Och det är ju faktiskt perfekt när man ska leta inspiration senare någon gång, att ta fram och bläddra.



Sen har vi ju de här böckerna... Ska jag vara riktigt ärlig så är det många jag inte ens har öppnat. Men vad gör det egentligen? Många är ju otroligt fina att bara titta på.
Tycker att det blir ett mer levande hem, så fort det kommer upp en bok eller tidning i ett rum så ändras känslan. Och för min del finns det inget tråkigare än ett hem där man (jag) tänker: bor här någon, egentligen???)

Men självklart är ju smaken olika. Alla vill kanske inte ha högar stående lite här varstans, eller som någon sa till mig: det samlas ju bara damm på dem! Jo visst gör det de, men det gör det ju överallt annars i hemmet, så ska jag damma kan jag lika gärna damma på dem oxå. Det som blir liite jobbigare då det är när jag sätter en massa ljuslyktor o krukor och en annan massa trams på dem, då blir det kanske lite jobbigare men det tar väl, säg två sekunder att flytta på dem.

Nu, stress till jobbet

Ha en bra dag mina vänner så hörs vi. (Idag skiner solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar