onsdag 24 augusti 2011

Nästan som julafton

Kommer ni ihåg den känslan man hade när man var liten, dagen innan julafton? Pirret i magen, man hörde mamma stöka där nere i köket när man låg i sängen och inte kunde sova. Undrade ifall tomten kom och la några klappar under granen (tomten kom alltid på natten och la varsin julklapp som man fick öppna på morgonen), och man låg där och lyssnade.. men till slut somnade man utav ren utmattning.

Ja, ja jag vet, augusti är inte slut ännu och här babblar jag om julen... Men just det pirret, det är det jag är ute efter. För imorgon öppnar min favorit till blomsteraffär, och det känns nästan som julafton för mig. Dem har haft sommarstängt nu i 10 veckor, (eeeevighet). Gick förbi innan idag och dem höll på att förbereda inför imorgon och jag hann tjuvkika lite efter vad jag skulle inhandla.

Hallå, det är en blomsterhandel.....?? Är hon koko eller?!
Men jag som aldrig haft koll på det där med blommor, men snittblommor.. det är en heelt annan sak. Dem har sin livslängd liksom, det kan man inte göra så mycket åt. Och känslan utav lyxen som infinner sig när man har snittblommor hemma. Wonderbar.

Och det är ju ingen vanlig blomsteraffär heller, utan konceptet är som i Danmark. Snittblommor överallt, billigt, och man kan gå där bland alla hinkar och bara välja. Bra kvalitet är det också.

Så nu ligger jag här i sängen med datorn i knäet och väntar på att det ska bli morgon, alltså nästan som julafton.... ni fattar va??


Härligt att det blivit nästan höst så man kan tända lite ljus innan man somnar.

Hoppas ni haft en bra dag mina vänner så hörs vi imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar