fredag 12 augusti 2011

Kärlek

Love

Mi Amore

Helgen får gå i kärlekens tecken.

Det vankas bröllop och även bröllopsdag.

Statyn ovanför är det många som har åsikter om, att den är fruktansvärt ful, men jag älskar den! Vi fick den i bröllopspresent, och jag tycker den är vacker just för att det är ett älskande par som står tätt omslingrade, den bara är kärlek för mig.

Hattaskar är något jag på senare året fått lite försmak för, går jag in i en butik letar hjärnan automatiskt efter dem. Men jag vill ha dem lite slitna och dem får gärna vara gamla. Trodde att det skulle vara en lätt sak när jag väl började leta men icke. Det verkar vara hopplöst. Det finns ju nya varianter lite överallt och med lite tapet, klister och slippapper skulle man ju kunna göra om dem så att de ser ut som att dem är gamla, men då försvinner den här känslan, att någon faktiskt har använt dem till att förvara just sina hattar i dem.

När jag skriver om det nu låter det lite löjligt. Hattaskar, historia bakom dem. Det finns liksom väsentligare saker här i livet. Men, ibland måste man få vara lite löjlig, och ja vad ska man kalla det, ytlig? Är det rätt ord? Vilket som, vad jag ville säga var att jag gillar hattaskar helt enkelt.

Ha en bra dag mina vänner, hoppas att ni får spendera den med någon ni älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar