fredag 30 november 2012

Fredag äntenligen här

 
Lediga fredag, japp det känns skönt.
Även om denna dagen kommer innefatta ytterligare telefonkö då jag inte fick någon tid igår.
 
Kom att tänka på att jag inte direkt har några julblommor detta året.
Dessa tre hyacinter har jag.
Jag har tagit bort all jord och satt dem i lite mindre glasvaser och dem verkar trivas ypperligt för dem har växt något så oerhört.
 
Nu är ju jag lite knasig för jag tycker bäst om dem innan dem har slagitt ut och blivit såhär stora, så när dem har blommat färdigt så klipper jag bort själva blomman och dem ser nästan ut som nya knoppiga hyacinter igen.
Precis som jag vill ha dem.
 
 
Dessa står nu i det nya vitrinskåpet och som ni kan se så är det svart och jag tror jag hittat mitt nya favoritställe att fotografera i, med den svarta bakgrunden.
 
Och vet ni vad.. den första snön verkar ha fallit under natten.
Fast snö kanske man inte skulle kalla det för det är miniminiminismå flingor.
Men jag älskar ju snön och känslan det ger så jag kallar det lite snö.
Vad jag hoppas på att vi ska få en vit vinter.
 
 
Och jag hoppas att Ni mina kära vänner ska få en underbar fredag så hörs vi senare!
 
*
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar