söndag 11 november 2012

Smygstart

 
En liten smygstart här hemma.
 
Gick i blomsteraffären snabbt igår på lunchen och ville ha hem något men visste inte riktigt vad vad så det landade i tre stycken hyacinter.
Lite för tidigt egentligen enligt mig själv men jag satte dem bara i enkla rena ljuskoppar så jättejuligt känns det inte. Fast jag får ju ändå känslan.
 
 
Jag tycker att dem är vackrast såhär, innan dem slagit ut. och när dem väl slagit ut sen och börjar vissna så klipper jag av själva blomman, på det viset kan jag ha dem länge länge.
 
Annars idag är det en grå och trist söndag ute så det är en alldeles utmärkt dag att bara gå hemma med raggsockor och den största koftan man kan hitta i garderoben.
 
Men, dock ska jag försöka få med mig mannen till det stora varuhuset, japp. Något här hemma ska bytas ut.
 
Men jag tror inte att han går med på det.
 
Hoppas att Ni får en alldeles strålande söndag idag mina vänner.
 
*
 
Psst. Just det, glöm inte att gratta alla era papps idag!!!
 
 

1 kommentar:

  1. Oh, vad härligt med hyacinter! Längtar tills jag har fått hem ett gäng också... Hälsningar Maja

    SvaraRadera