torsdag 1 november 2012

Att gör annat...

 
 
 
 
 
 
 
......När jag vet att jag borde koncentrera mig på studierna.
 
Som jag skrev i ett tidigare inlägg är det Feng Shui som gäller i mina studier nu och det har visat sig vara en tuff uppgift för mig.
Satt hela kvällen igår och läste och tänkte och insåg att oj, vad jag har att rensa upp här hemma i små vrå som är lite väl stökiga.
 
Och idag borde jag fortsätta.... men jag kan inte förmå mig till att göra det så jag ritar... när jag egentligen borde göra annat.
 
Det är något jag kommit underfund med på bara de senaste året, har aldrig tidigare gjort detta.
 
Att rita lugnar mina tankar...
Och hur något man absolut aldrig har hållt på med och låt mig säga såhär..(.jag ligger kanske på nivån innan nybörjare) kan rensa mina tankar.
 
Ganska häftigt egentligen när man tänker efter... Man är ju sig själv närmst och att upptäcka detta om en själv är coolt, riktigt coolt.
 
I början var det med färg, nu prövar jag vingarna med kolpennor....
 
Och jag struntar att jag ligger på nivån innan nybörjare. Jag har roligt när jag gör det, det rensar mina tankar. Det kanske till och med kan få tillbaka min inspiration som just nu verkar vara på villovägar och har bestämt sig för att vänta lite med att komma tillbaka.
 
 
Så har ni mina vänner något som rensar era tankar?
Har ni kommit underfund med något som ni inte visste om er själva innan i sådana här lägen?
 
Jag tycker att detta är så häftigt så berätta...
 
 
Nu lite brådis...
Hoppas att Ni får en underbar dag så hörs vi senare!
 
*
 
 


2 kommentarer:

  1. Men du tecknar ju fint ju! Det ser inte alls nybörjaraktigt ut :) Jag avundas dem som har en kreativ talang och brinner för något intresse som får dem att glömma allt annat.. Så skönt det vore! Som trädgårdsarbete, måleri, handarbete eller vad det nu kan vara..

    Jag började göra inspirationsböcker för typ 15 år sedan och det har väl varit min "ventil" och kreativa avkoppling innan jag började blogga. Jag samlar bilder, citat, vykort o.dyl. på allt som jag tycker är vackert och som gör mig glad, och gör collage i böckerna. Jag blir alltid upplyft och glad när jag bläddrar i dem och det är intressant att se vad jag tyckte om då och som jag fortfarande tycker om. Och så lär jag känna mig själv lite bättre på kuppen :)
    Om det är roligt och avkopplande så är det bra för en, resonerar jag, så fortsätt teckna!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Det är spännande när man hittar något nytt som funkar för en. Förut målade jag en del. När jag målade gick jag så totalt upp i det att allting annat glömdes bort för stunden, vilket var väldigt viktigt. Men, precis som det verkar för dig, var jag tvungen att först bli av med prestationskänslorna. Inte tävla med konstnärer eller andra duktiga målare utan bara måla för min egen skull. Jag kan sakna den där målarkänslan ibland.

    SvaraRadera