onsdag 7 november 2012

Favorit i repris



Ja, denna stjärna syntes på många bloggar förra året och det är kanske inte så konstigt med tanke på att den är väldigt enkel att göra.
 
Och detta året tror jag att det blir en favorit i repis här hemma hos oss.
Men har funderingar på att uppdatera den lite genom att spraymåla den vit kanske.
Inte så stor förändring men med små medel så.
 
Det enda man ska  tänka på är att ta in grenarna några dagar innan man gör det så träet får torka lite grann.
Jag gjorde det misstaget förra året att inte göra det och sen torkade träet och grenarna krympte vilket betyder att snörena som håller fast dem blir väldigt lösa och stjärnan blir ostabil och väldigt ranglig.
 
Jag slängde tyvärr min stjärna efter förra julen så det blir till att göra en ny men lite julpyssel är ju aldrig fel.
 
Ja tankarna på juldekoration satte faktiskt igång efter igång och jag tror inte att det blir så extremt stor skillnad från förra året då jag nästan bara hade mossa, granris och en himla massa ljus.
 
Nu ser jag ju riktigt mycket fram emot detta.
 
Tänk vad lite julmust till frukost kan göra....
 
 
Nu hoppas jag att Ni mina vänner får en underbar onsdag så hörs vi senare!
 
*

7 kommentarer:

  1. Dessa stjärnor hade jag oxå hemma hos mig förra julen:-) Det är nog dax att göra nya snart tror jag för mina slängdes när julen raskades;-)

    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Dags att ge sig ut att klippa grenar då:)

      Radera
  2. Fin blogg du har, jag måste nog oxå göra mig en stjärna. Tack för tips, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Jessica! Ja jag tycker att du ska göra dig en stjärna:) dem är ju så fina!

      Radera
  3. SÅ fin! Och vilken fin blogg du har! Kul att hitta hit:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Vad glad du gör mig! Hoppas att du ska trivas här inne hos mig:)

      Radera