tisdag 6 november 2012

Julmust till frukost?

 
Två utav mina favoritsaker här hemma just nu.
 
 
Mentalt sett är jag nog kvar i september månad...
Kan inte riktigt förstå att det snart gått en hel vecka i november.
Och november och december är ju mina favoritmånader utav alla.
 
Ändå hinner jag inte riktigt med.
I vanliga fall har jag redan hela julpyntet klart i huvudet och bara väntar på att första advent ska komma så jag kan få sätta igång och pynta.
 
Vad är det som händer?
Varför går tiden så fort?
 
Det börjar ju visas julpynt nu lite varstans och butikerna börjar fyllas till bredden och jag, ja jag är kvar i september och den där sista sommarmånaden av ljumna kvällar och det fortfarande är ljust ute om kvällarna.
 
Tror jag får börja göra något radikalt, som att dricka glögg, sätta på mig raggsockarna, spela julmusik så högt att grannarna inte tror att jag är riktigt klok.
 
Ja det får bli plan B.
Och jag tror nästan att jag får hoppa på plan B direkt om det ska bli någon ordning i det här hemmet lagom till tomten ska komma....
 
Får man dricka julmust till frukost??
 
 
Hoppas att Ni får en underbar tisdag mina vänner så hörs vi senare!!
 
*

2 kommentarer:

  1. Julmust hela dagen lång! Och sätt på julmusiken också! Vad har du för favoritjulmusik. Letar varje år efter den ultimata musiken, men det stannar oftast vid det jag redan har, Bing Crossby och gänget!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har väl egentligen ingen favoritmusik så men absolute christmas brukar funka var jul, japp jodå så rolig var jag haha, men man får en skön mix med alla möjliga låtar:)

      Radera