måndag 5 november 2012

Matta



PERSISK HAMADAN Matta, kort lugg IKEA Varje matta är handknuten av skickliga hantverkare, därför har varje matta en unik design och storlek.
Matta: Ikea
 
 
 
God morgon nya vecka!
 
 
Nu när vintern börjar göra sig påmind så känner jag lusten att ta in mattor i hemmet.
Vi har ju som sagt enbart en matta i hemmet och det är vid soffdelen, alltså ganska kalt,kallt.
 
Men samtidigt känner jag att jag inte riktigt vet vart jag skulle ha en matta, skulle vi ha en under matplatsen så skulle den mattan ta upp hela rummet då vårt matbord är enormt (240x120) och jag vill ju inte att den ska ta över.
 
Och just en sådan matta som ovan hade jag mer en gärna tagit in.
 
Vi hade en äkta matta innan som jag älskade men tyvärr var den för stor för att ha i vår förra lägenhet och nu när vi flyttade blev den förstörd och gick tyvärr inte att rädda. Och det bästa med den mattan var att den var arvegods.
Japp, ni vet väl vid det här laget att jag älskar saker som har en bakgrund och gärna har varit i släkten. Denna hade tillhört mannens mormor.
 
Samtidigt är jag väldigt kluven för jag vet hur gärna jag byter ut saker här hemma, har gärna dem ett tag i hemmet men sen får dem åka undan ett tag för att sedan komma in igen så några enorma summor vill jag inte lägga på någon matta.
 
 
Ja men någon matta får det bli, någonstans i hemmet.
Frågan är nu bara vilken och var?
 
 
Hoppas att Ni haft en underbar helg mina vänner och att ni får en bra start på veckan!
 
*

1 kommentar:

  1. Hade också velat ha en matta i matrummet. Mycket på grund av att vi stänkt färg lite överallt på golvet i vårt renoveringsobjekt :)

    Kram /iris

    SvaraRadera