torsdag 24 maj 2012

Inspirerande hem


Var hemma hos mannens syster och åt middag tidigare i veckan. Och jag var bara tvungen att fråga henne om jag fick lov att visa hennes hem. Och det fick jag så förbered er på en riktig bildkavalkad.


Ovan ser ni soverummet.
Det är ett stort luftigt rum med mycket ljus.



Så här hade jag också velat ha det när jag flyttade hemifrån.
Tänk att detta är henns första egna hem och har nog bara bott där i ett halvår. Sängramen har svärfar snickrat ihop.

Så enkelt, så rent och allt går i samma färgskala.


Vem säger att en kandelaber i denna storleken måste stå på golvet.
Den gör sig väldigt bra där med tanken på rymden i rummet.


Min svägerska är en riktigt perfektionist och då måste ju galgarna vara exakt likadan.
Vem drömde inte om att ha en klädstång med alla sina vackra kläder framme när man var 21 år gammal liksom.


Nästan allt går i vitt med inslag av svart. Även bordet här har svärfar gjort. Och alla i familjen har varsitt sådant här träbord fast i olika konstruktioner.
I bakgrunden kan ni skymta ett härligt burspråk precis vid matplatsen.




Hela lägenheten har underbara gamla detaljer som är väl bevarade som stora trösklar och stukaturer i tak och breda soklar.

Ja ska jag bo i lägenhet igen ska det vara något sådant.


I hallen finns det ett underbart gammal valv som välkomnar en in i vardagsrummet. Inget pizzavalva här inte.

Ja, 21 år gammal och ha ett sådant här vackert hem. Det kan jag säga att det hade inte jag när jag var i hennes ålder.

Och det är så mycket hon, sparsmakat, rent, vitt men ändå med små detaljer så det inte blir för avskalat.
Underbart hem helt enkelt.

Nu mina vänner hoppas jag att ni njutit utav ännu en högsommardag så här i slutet av maj.

Imorgon kör vi fredag!


6 kommentarer:

  1. Jösses, så snyggt!! Vilken stilkänsla! Bara 21 år och har det så fint redan.. ja, det kan jag säga att det hade verkligen inte jag heller när jag var 21 år! Underbar lägenhet. Så bra att du fick visa detta vackra för oss! :)

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara wow! Ja, wow! Härligt, underbart, snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga detaljbilder du tagit på din systers ljusa härliga lägenhet. Roligt att se att inredningsintresset går som en röd tråd i hennes hem :)
    //Rani

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Där förstår jag att de trivs! Hälsningar Maja

    SvaraRadera
  5. Gud så fint! Du vet möjligtvis inte vart pallarna som hon använder till sängbord kommer ifrån? Precis sådana jag letar efter.
    Har precis hittat fram till din blogg, så du blir det många timmars runt klickandes här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pallarna kommer från Granit. Vet faktiskt inte om dem fortfarande finns kvar, men det borde dem göra:) hoppas att du ska trivas här inne hos mig:) kraam Emma

      Radera