tisdag 29 maj 2012

Sommar inomhus



Nu har jag även sommar inomhus.
I helgen fyndade jag mårbacka på Plantagen för bara 79kr st. Och stora är dem oxå.

Tänk att detta var en blomma jag inte alls kunde med för bara några år sedan, då min mamma alltid fyllde uterummet med sådana när´jag var mindre. Men nu tycker jag att dem är vackra.
Och dem är sommar för mig.


Och i klassika lerkrukor planterade vi dem i (rättare sagt min mams fick hjälpa mig)
och jag har ju ibland inget tålamod så patineringen gjorde jag som vanligt med lite målarfärg och en skottesvamp.


Och idag lyser solen med sin frånvaro och himlen är helt grå.
Ska jag vara riktigt ärlig så kan jag tycka att det är skönt med ett litet avbrott av den otroliga värmen och solen.
Jag vill inte ha hela sommaren såhär tidigt. Den får gott vila sig lite och komma tillbaka snart igen och sedan stanna sommaren ut sen.
Jag har en tendens att bli lite stressad när vädret är så fint för det är så himla mycket som ska göras.
Många måsten har en förmåga att dyka upp såhär i början och man vill vara överallt samtidigt och göra alla saker på en gång.

Så ett litet avbrott är välkommet från min sida.
Ett litet tag bara.
Sen får den komma igen.

Hör du det sommaren?
Bara ett liiten paus bara.


Nu hoppas jag att ni får en underbar tisdag så hörs vi senare!


2 kommentarer:

  1. Ja, Mårbacka är så superfint! Och jag tycker att du fick till det jättebra när du gick loss med vattenfärgen på krukorna. Jag satt själv nyss i dotterns rum med hennes silverfärg och bättrade på mina silverskor inför helgens festligheter. Blev också helt okej ;) Ha det gott! Hälsningar Maja

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig så, både vad gäller pelargon och sommarväder. Jag älskar mårbacka!
    Men idag onsdag ösregnar det, så nu får gärna pausen ta slut!
    Ha en fin onsdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera