måndag 21 maj 2012



God morgon alla därute.
Hoppas att ni har haft en bra helg.

Vilket väder vi hade igår, vi spenderade alla timmar i trädgården.
Vi hade mina brorssöner mellan lördag och söndag vilket var helt underbart.
7 och 14 år gamla, och man kan säga att kontrasterna är ganska stora mellan dem. Den stora hade bara intresset för datorn, men hittade även min kamera och sysselsatte sig därefter med den. Den lille, ja vad ska man säga, aldrig stilla i mer än två sekunder och vi hade ju 3 hundar så det var bus och full fart heeela tiden.
När dem hade åkt hem däckade både jag och mannen i loungen och sov gott i säkert en timme.
Det märks ganska tydligt att vi har ett barnfritt hem. Inte för att pojkarna stökade till, inte medvetet iallafall men det var saker överallt. Och jag som då är van vid att inte ha många prylar framme fick verkligen pröva mitt tålamod. På 2 dagar dammsugade jag 3ggr. Hela tiden hade jag nog något i handen som skulle plockas undan tills jag sa till mig själv att slappna av och bara låta det vara. Och det gick riktigt bra, faktiskt.

Helt underbart var det att ha dem iallafall.


Så denna morgon njuter jag av en uppfriskande smoothie och senaste numret av Plaza.
Var även ute i trädgården och klippte små söta blommor. Förgätmigej (hur stavas det egentligen???) Det växer lite varstans här i trädgården och helt underbart fina är dem, de små blå blommorna.
Det är verkligen lyx att kunna gå ut i trädgården och plocka in nya blommor, även om jag ha typ detta och syrenerna men ändå.

Och nu är det snart dags att göra sig iordning för att gå till jobbet, 26 grader har dem lovat idag, och hur klär man sig då??
Mina ben är verkligen inte redo för allmän beskådan, tog på mig mina vita havannais igår och skillnaden mellan hud och flipflop var hårfin kan jag säga.
Tror det får bli en date med brunutansol flaskan ikväll.

Men nu mina vänner hoppas jag att ni får en underbar start på denna vecka!




1 kommentar:

  1. Håller helt med dig! Det är verkligen vardagslyx att plocka sin egna förgätmigej utanför dörren. Tur att man har förstånd att njuta av det! Ha en trevlig måndag!

    SvaraRadera