torsdag 17 maj 2012

Blåsiga dag




Vilken blåsig Kristi Himmelfärd vi har idag. Och solen är framme fem minuter för att sedan välkommna regnet sådär fem minuter efter det.
Men vad gör det!


Idag har vi storstädat huset och mannen putsade fönster. Vilken härlig känsla det är när det verkligen är rent. Och det var ett tag sedan vi storstädade.
Och ungefär 2 timmar efter att vi var klara så kom svärföräldrarna med deras två doggar vilket betyder 3 doggar i huset som springer in och ut från trädgården vilket är lika med ett icke rent hus längre.
Men vad gör det när man ser hur djuren riktigt myser därute och sen kommer in för att kolla vad vi gör så att dem inte missar något i köket, för det får ju absolut inte hända.
Härligt med djur och speciellt med hundar från min sida då, all denna kärlek dem har att ge och dem förväntar sig inget tillbaka. Inga baktankar eller något. Bara ren och skär glädje.



Passade på idag att ta in lite blommor från trädgården, syrenkvistar.
Det enda som blommar i vår trädgård förutom äppleträdet då, annars är det ju bara grönt.
Blir så glad när jag ser den ostyriga buketten, det är så mycket sommar för mig och vi är inte ens där ännu. Vi har ännu det bästa kvar av ljumma (förhoppningsvis) sommarkvällar där man kan sitta ute och njuta av god mat med nära och kära. Gå barfota i det daggiga sommargräset när solen ännu inte har hunnit att värma det.

Ja ni vänner, tänk så mycket vi har att se fram emot, visst är det en härlig känsla!!

Nu ska jag ut och hålla mannen sällskap vid grillen.

Hoppas att ni har haft en underbar dag så hörs vi senare!

2 kommentarer:

  1. Ha en mysig kväll ! :)
    Gott med grillat ! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte låta bli att skratta lite åt ert nystädade hus och alla hundar! Jag känner igen känslan fast då med tre ostyriga barn istället! Här är det inte nystädat många minuter!:)
    Och visst är det härligt att se framemot sommaren. Längtar!
    Kram Jenny

    SvaraRadera