tisdag 22 maj 2012

Sommaren fortsätter med färg


Värmen fortsätter och igår hade vi juh riktig tropisk värme. Tänk att kl 21.00 kunde man fortfarande vara utan jacka. Härligt.

Så om sommaren är här så borde man ju inviga sommarskorna på riktigt också, eller?
Jag har putsat av mina träskor och tänkte inta sommaren på riktigt idag. Och nu blir man ju riktigt sugen på färg också. Känns lite mer okej för min del att använda färg när det är varmt. Fråga mig inte varför, det bara är så.
Färgklicken idag får bestå av denna underbara tubsjal. Älskar färgen på den och den är tunn så det blir inte jobbigt att ha den på trots värmen.



En liten sneakpeak på vad jag höll på med igårikväll.

Det underbara med att läsa bloggar är ju all inspiration man får. Hjärnan börjar jobba direkt med att ta in all inspiration och kunna göra det till sitt eget. Och som ni ser så fortsätter det turkosa att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Tänk att innan jag startade denna bloggen så fanns inte färger för mig. I vårt umgänge så var jag den som skulle vitlasera allt. Tänk vad saker kan förändras och tur är väl det egentligen. Vitt kommer jag aldrig gå ifrån, saker ska fortfarande vitlaseras, haha.
Men det finns färg numera, och färg gör ju en så glad. Tänk att jag inte fattat det innan.
För den som kommer in i vårt hem för första gången kommer nog ha intrycket att det är väldigt vitt. Men för mig som vet är det en väldans förändring som skett, även om färgklickarna är små.

Så våga färg, trivs man inte så ta bort det igen.
Men med all säkerhet kommer du nog märka att du trivs med lite färg.


Nu ska jag och min smoothie njuta av morgonsolen innan dte är dags att bege sig till jobbet.

Hoppas att ni får en underbar dag i värmen mina vänner så hörs vi senare.


3 kommentarer:

  1. Vilka fina skor! Jag blir riktigt avundsjuk.

    Det här med färger håller jag med dig om. Men för mycket färg blir jag bara stressad av. Med mycket vitt syns färgerna bättre, tycker jag. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Moheda toffel är det:) ja vitt är en underbar bas till små färgklickar :)

      Radera
  2. Ja, det är härligt med färg! Jag är själv ganska färgskygg men älskar det på och hos andra. Mina barn har mycket färg på sig och vill ha ännu mer färg på sina rum. Ja, jag måste ju låta dem vältra sig i färg! Eller!? Svårt för en som älskar vitt!
    Ha en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera