måndag 28 maj 2012

Smutslila




God morgon alla därute!

Har ni haft en bra helg?

Själv har jag tagit det oerhört lugnt, gjort sådana där tjejsaker som kan vara skönt att göra ibland. Sitta i fotbad, göra både maniikyr och pedikyr, ansiktsmask och allmänt latat mig.

Har även planterat min första ros, i smutslila.
Den är så underbart vackert och det är något med den färgen som tilltalar mig. Den liksom ropar på mig så fort jag ser den.
Och doften....oh.my.
Jag önskar att jag hade kunnat förmedla doften till er via skärmen för den är obeskrivlig!

Egentligen skulle jag inte alls haft en sådan utan jag var iväg och skulle köpa en till mams men blev så förälskad att ja, det fick följa med en hem till mig oxå.

Nu gäller det ju bara att hålla den i liv, och det kan ju verka eh, ganska enkelt men icke. Jag har en tendens att inte klara av sådant.
Men jag ska sköta den, ge den massvis med kärlek så den vill fortsätta förgylla min vardag.


Hoppas att ni får en underbar start på veckan mina vänner så hörs vi senare!

4 kommentarer:

  1. Jättefin ros! Har du namnet på den, månne? Det där med kärlek räcker nog långt. Lägg till lite solsken och vatten så blir det alldeles toppen! Ha en fin dag! Hälsningar Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den underbar:)
      Den heter Rosa Hybrid "Gigi", färgen är lavendelblå men jag tycker att den är mer smutslila:)

      Radera
  2. Ja, den färgen är oslagbart vacker! Älskar den!
    Hoppas att du har haft en fin måndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera