fredag 18 maj 2012

Tänkvärda ord.


Fredag, redan?
Härligt måste jag säga även om det inte är fredag för min del då det är jobb för mig imorgon också. Men ändå, fredag.

Som jag berättat innan så älskar jag ordspråk, eller ja allt som har med text att göra och som på något vis sätter sig i hjärtat på mig. Något som får mig att tänka till, stanna upp och lyssna. Och hade det gott så hade hela hemmet varit fyllt med små lappar, tavlor, you name it som hade berättat små saker för mig. Talat till mitt hjärta.
Och jag skriver gärna själv också. Har ju även en liten svart bok som jag vill ska fyllas, sida från sida med texter. Underbara sådana.

Och jag gillar att rama in det, så blir det ännu mer tydligt och alla som kommer in i vårt hem kan stanna upp några minuter och tänka efter hur bra dem är som människor. För det är det jag vill att texterna ska handla om. Hur bra du är som människa, hur mycket du betyder för andra i din närhet. Att det finns bara ett exemplar av just dig. Bla.


Tänkvärda ord som får dig att må bra.


Så med dessa ord ovan vill jag önska er en underbar fredag!!!


pssst. nu ska jag ge mig ut på en promenad med inte mindre än tre doggar, den som möter mig kommer få sig ett gott skratt kan jag säga. Två går an för jag har ju två händer, men tre är lite knepigare...haha



3 kommentarer:

  1. Tack för tänkvärda ord, du är en inspirationskälla! Och tack för den härliga bilden av dig och tre hundar på promenad!:))
    Ha en underbar fredag!
    Och tack för dina underbara ord inne hos mig!<3
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad fint och inspirerande - tack!! De orden värmde idag när jag känner mig lite däven och "blue" :) Jag älskar också sådana här ordspråk och tänkvärdheter.. jag kanske också ska ta och sätta upp lite kloka ord här hemma. Man kan behöva påminna sig själv! :) Önskar dig en fin kväll! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. ja, ljuvliga härliga ledighet som är över oss. idag ska jag njuta av en bra film tänkte jag och lite godis. aldrig fel :)

    jag hoppas att du har det riktigt bra och njuter du också!

    kram Jenny

    SvaraRadera