tisdag 15 maj 2012

Köpstopp, check.



Ja, helgen slutade och veckan började mindre bra för min och makens del, matförgiftning.
Det var ingen höjdare kan jag säga och vill inte vara med om det igen.
Man är ganska slut i kroppen.

Men nu kör jag ny vecka.

Och hörrni, i lördags var sista dagen på mitt köpstopp och jag kan med glädje säga att jag klarade det.
En fruktansvärt skön känsla i kroppen ska ni veta att ha klarat en heel månad.
Tänkte att jag skulle belöna mig själv med något riktigt fint men vet inte riktigt med vad så det får jag grunna lite på.
Det bästa av allt är att jag inte har den där känslan; oh nu måste jag springa ut och köpa mig något, bara för att liksom.

Detta är något jag kan rekommendera till alla, att verkligen pröva att ha köpstopp. Visst är det tråkigt när affärerna fylls till bredden med nya sommarsaker till hem och trädgård men då får man verkligen en chans att känna efter ifall man verkligen vill ha det eller inte. Inte en enda sak som jag hittade i början som jag tyckte att jag verkligen mååååste ha känner jag att jag behöver idag.

Så det är ju bara att hoppas att denna insikten blir kvar i mig haha. Kan tyvärr inte lova det men jag ska verkligen försöka.


Nu mina vänner ska jag försöka ta tag i denna dagen och hoppas att ni får en underbar sådan!


4 kommentarer:

  1. Bra jobbat, Emma! :) Inspirerande att läsa! Det är så lätt att ryckas med i shoppingruschen när man läser om allt nytt som folk köper hela tiden. "Skynda fynda", "löp och köp", "passa på" läser man överallt. Det kan kännas lite stressande, tycker jag. Bättre låta shoppingbesluten mogna så att man känner att det är något man verkligen verkligen vill ha. Men det är inte alltid så lätt! Hoppas du unnar dig något fint sedan! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt:) vad glad jag blir!!!!

      Radera
  2. Ja, duktiga du! Grattis! Du inspirerar!
    Ha en fin dag! Skönt att ni mår bättre!
    Kram Jenny

    SvaraRadera