tisdag 31 januari 2012

Äntligen



Äntligen kom dem upp, tavlorna på väggen.
Om jag blev nöjd kan jag inte riktigt svara på, känns som om det fattas något där och den känslan jag var ute efter har inte riktigt infunnit sig. Men det är väl det som är lite av charmen. Att en tavelvägg aldrig riktigt blir klar, att jag fortfarande har utrymme att förändra och lägga till och ta bort.

Efter att ha läst runt lite på nätet och olika bloggar har jag börjat tänka mer och mer på sparsamhet.
Det är snart ett år sedan vi fick huset och otroliga förändringar med huset har skett och helt plötsligt hade jag dubbelt så stor yta att inreda och leka med. Och nu precis gick jag runt och räknade lite på vad som var nytt. Visst, vissa saker kan man ju inte komma ifrån när man renoverar men allt det här lösa som lyktor, vaser, kuddar, plädar, skålar... ja listan kan göras lång. Och det är inte ofta jag stannar upp och njuter av att detta faktiskt är vårt hus, vårt hem som vi kämpat med att få som det ser ut nu.
Jag är en väldigt otålig människa och har bråkat med mannen många gånger om att saker inte är klart här hemma som tex lister och dylikt. Saker som egentligen inte har någon betydelse, saker som får komma efter hand egentligen.

I tankarna är jag hela tiden på jakt efter något nytt att ta hem, att leka med, dekorera så att säga. Ögonen och tankarna är ständigt på jakt när man är ute på stan eller liknande.

Visst, det är ju ändå en utav mina stora passioner och jag älskar det, att förnya och leta inredning helt enkelt.

Men någonstans känner jag ändå att nu får det vara stopp ett tag. Nu måste jag stanna upp och njuta av det vi har åstadkommit, av vårt hem.

Kan inte lova att jag klarar det, men jag ska försöka och jag har iallfall kommit till insikt med det.  Jag ska försöka att tänka inte två utan tre gånger innan jag tar hem något.

Vi måste börja njuta mer utav det vi har runt omkring oss, att uppskatta det vi har.


Hur har ni det?
Är ni ständigt på jakt efter något till hemmet eller till er själva?
Hinner ni uppskatta det ni faktiskt har?

Nu: långpromenad med doggen i den härliga solen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar