onsdag 11 januari 2012

Underbara ranunkler

Igår var jag och handlade underbara styckes ranunkler. Helt underbara blommor som är ett konstverk i sig.

Ville inte sätta dem i en och samma vas utan har ställt i fyra stycken små glasflaskor (som för övrigt är gamla puckoflaskor, eller cocio som det kanske heter) .


Ställde dem i"cykelrummet" på mitt brickbord som har en härlig patina som jag bara älskar.


Så nu är det en härlig vårig känsla i det rummet och idag köpte jag härliga vita tulpaner.
Allting är köpt i den härliga blomsterbutiken Bloom.

Skönt med lite vitt och fräscht för här bara regnar det och åter regnar, jag verkar inte få någon snö men det är väl till mångas glädje.

Annars har dagen bara bestått utav jobb och ikväll var det dags att klippa doggens klor och det brukar alltid vara en pärs.
Lagotto är ju en ras som är fruktansvärt bra skådespelare och doggen här hemma skriker bara man närmar sig med klosaxen. Likadant med öronrens, bara han ser flaskorna börjar han gå upp i falsett o låter som om han sitter i kläm ordentligt. Hans matte lurar han för jag tycker så synd om honom men husse går det inte att lura och det går mycket bättre när han sköter sådant. Hahaha klen som man är.

Oj vilket hundbabblande det blev precis.

Men jag hoppas att ni haft en underbar dag mina vänner så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar