tisdag 24 januari 2012

En dörr....


I söndags fick vi faktiskt väldigt mycket gjort och det blev en perfekt söndag enligt min mening. Vi har länge letat efter en dörr som är härligt sliten med patina att ha in till tvättstugan. Och det är ett litet utrymme utanför så vi kan inte ha vanlig karm.  Så vi hittade en och ringde på den och ja resultatet ser ni här..

Till råga på allt så körde vi några hundra meter fel och hamnade framför en byggnad som rymde inte mindre än 3 loppisar. Jag trodde min lycka var total där och då och oj vad mycket man kunde hitta där men tiden fanns inte riktigt för vi hade ju bokat med dem som hade dörren men åka dit igen är ett måste!

Det ser ute som den står lutandes mog väggen men den hänger på skenan. Den har nämligen slagit sig varav den är lite skev.

gillar kontrasten det gamla slitna mot det strama köket och hallen.

Härligt rostiga detaljer.

Vet inte varför men jag har hela tiden sett framför mig en svagt turkos färg men jag är ju inte något för det egentligen, fegar ut hela tiden. Men det hade varit en härlig konstrast att ha där på dörren mot allt det vita...
Vad tycker ni?

Nu ska jag sätta mig och kolla säsongspremiären av Äntligen Hemma. Byggprogram kan vi aldrig få nog av här hemma.

Hoppas att ni har haft en bra dag och njutit av det kalla men ack så härliga vädret. Man kan inte annat än älska när solen skiner och det är hög och frisk luft. Lovley.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar