måndag 9 januari 2012

Måndag


Ja. Då var det "vanlig" måndag igen. Jag gillar ju rutiner (mannen brukar mobba mig för att jag inte gillar förändringar) och det ska faktiskt bli skönt att gå tillbaka till det normala. Jag har ju inte varit direkt ledig under julen, bara de vanliga röda dagarna. Det blir ju så när man jobbar i butik, julen är INTE någon helg man får vara ledig precis.

Igår var vi och hälsade på mannens farmor som fått en stroke och det var första gången jag kunde träffa henne efter att hon fått den. Känns alltid lite vemodigt sådär när man inte är van vid att se en person i det tillståndet, men hon var fruktansvärt glad och skämtsam om sin situation och skrattade mycket och härligt. Så det var ju oerhört tacksamt att se.

Nu ska jag faktiskt få njuta lite av den ljusa tiden på dagen med en långprommis med doggen, har inte blivit så mycket av den varan under hela december då han inte varit här om dagarna.

Hoppas att ni får en bra start på veckan mina vänner så hörs vi senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar