måndag 19 september 2011

Lediga måndag

Idag är jag ledig och har faktiskt bestämt mig för att göra absolut ingenting, svårare än vad man tror. Har tagit in lite hortensior från trädgården för att få den rätta känslan idag, liiite piff räknas faktiskt inte till att göra absolut inget. Bara så ni vet.


Har sparat denna vinflaska för att jag tycker att etiketten är så himla fin, och bara vetat att den vill jag använda till något, vad har jag inte vetat. Först ville jag ha ljus i den, men då fick jag gensvaret av maken: är inte det lite 90-tal över det?
Det kanske det är men jag beslutade mig för att inte lyssna, och la ner den i lådan för att någon gång ska jag ha den framme, och voilá. En enkel blå hortensia.
Kanske inte det finaste enligt många, men för mig kändes det bra att inte använda en helt vanlig vas. Det händer lite mer.



Även husets tråkigaste rum, badrummet, fick sig en liten blomma.
Var bara tvungen att visa er kranen vi har där inne. Tanken är att det vattnet ska falla som i ett vattenfall. Mannens val, och alla kommenterar den, fy vad häftig kran.
Den som inte tycker den är så vidare häftig.. det är ju jag det.
Kommer inte riktigt överens med den
För det första: Det går inte att dricka vatten ur den, heeelt omöjligt. Vattnet hamnar överallt förutom där det ska..munnen.
För det andra: Blir lika irriterad var gång jag ska borsta tänderna, vattnet eller förlåt, vattenfallet, hamnar aldrig precis under kranen där jag håller min tandborste, utan mycket längre fram så då måste jag flytta min tandborste.

Jag vet...Det är inte hela världen att man måste flytta på sin tandborste, det är nog det att jag blir lite frustrerad över att jag aldrig lär mig var vattnet kommer!

För det tredje: dessa kalkavlagringar, det spelar ingen roll hur många ggr jag putsar den, dem finns där ändå, med tanke på att vattnet rinner i en liten rutschkana. Oh jag hatar kalkavlagringar och tycker det är vääldigt viktigt med en ren och glänsande kran. Måste väl vara en yrkesskada från de åren som jag städade hotellrum.

Så nu har jag fått detta ur mitt system. Kanske världens tråkigaste inlägg. Men men, sådana måste ju finnas dem oxå, eller hur?

Nu mina vänner, dags att inta lite lunch.
Hoppas ni har en bra start på veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar