onsdag 28 september 2011

Jaxon här


Hej allesammans!

Har blivit tillsagd utav matte att jag skulle skriva ett inlägg för tydligen ska vi vara med i en tävling där man kan vinna ett aktiveringsspel för sådana som mig, spelet finns hosdinhundshop.se.

Jag är en lagottokille på 4 vårar. Italiensk tryffelhund för er som inte vet. Om jag kan leta tryffel?? Nope det kan jag inte. Men jag kan leta möss, har faktiskt funnit 2 st i matte o husses sovrum på natten. Skitskoj var det för matte ställde sig rakt upp i sängen. Tror faktiskt inte att jag sett henne vara så snabb någon gång.

Men jag då: Jo en livlig kille, enligt matte. Frågar du mig så ser jag bara efter henne och då krävs det att man är överallt och gärna innan henne så man har kollat av läget.
Mina intressen är mat, bollar, bada (i havet eller i sjön. Duschen RÄKNAS INTE som bad och det talar jag gärna om när jag ställs där MOT min vilja), gräva ohh vi får inte glömma att gräva, jag har grävt upp både det ena och det andra ska ni veta. Sen en nyfunnen hobby är att jaga bort fåglar från trädgården.

Riktig tuffing till vakthund är jag oxå. Matte säger förvisso att jag är en riktig mes som gömmer mig för allt eller bara vill leka. Men det är inte sant, men man kan väl vara tuff bakom mattes ben oxå, eller? Ja tänkte väl det.

Jag har även världens bästa smaklökar oxå så därför har jag självutnämt mig som provsmakare här hemma. Det är en uppgift jag tar på största allvar, för människornas skull då alltså. Jag måste ju smaka det först så inte dem tycker att det är hemskt när dem väl sätter sig vid bordet. Där finns ett litet hinder bara, tydligen så tycker inte mina människor att jag har så himla bra smaklökar så all mat ställs längst in mot väggen och ingen pall ger dem mig heller så jag får sträcka på mig allt vad jag kan men det räcker inte. Jag når helt enkelt inte maten.

Nä men jag är en hyvens kille faktiskt ska ni veta. Charmar alla i min närhet.

Och nu vill matte att vi ska tävla här om ett aktiveringsspel. Hon tycker att det skulle vara bra för mitt tålamod och min hjärna. Pyttsan, undrar vems tålamod det är som det behövs tränas med, inte mitt iallafall. Jag har full koll på mitt tålamod, det är där precis där det ska vara.

Ojdå matte ropar,  nu måste jag tydligen sluta.. hon ska visst in o uppdatera sig i bloggvärlden. Hahaha kolla vems tålamod det är som tryter..

Men det var trevligt att snacka med er.
Vi kanske hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar