torsdag 15 september 2011

2 saker min man tycker...eh mindre om

Ibland kan man ju hitta gamla saker i sitt eget förvar, saker man kanske aldrig använt men aldrig velat slänga... för det kan ju vara bra att ha.

Just en sådan sak slog mig härom dagen, att jag faktiskt har en sådan pryl....hade man frågat mannen hade han slängt den redan när vi träffades för åtta år sedan.

Frågade honom lite snabbt igår ifall han hade sett den och att man kanske kunde ta in den för den är ju lite rolig.
Hans svar löd: nej jag har inte sett den, vill du ha den får du själv leta fram den. Ungefär vad han menade: snälla ta inte fram den, den är riktigt hemsk!

Men imorse tänkte jag att jag skulle trotsa och gick ut i förrådet man knappt kommer in i, så där ute stod jag på ett ben (ett ben är väl ungefär vad man kommer in med). Hittade efter ett tag vad jag sökte efter, och en liten bonus som egentligen är lite synd att den ligger i ett fodral.

Den riktigt hemska saken(enligt mannen) är följande;



Ett kollage mina föräldrar gjorde till mig en gång i tiden. Breven är från 910123 för att vara exakt, när jag gick i ettan måste det varit. Var sjuk och var hemma från skolan, då såg vår fröken till att klassen minsann skulle skriva brev till mig och så fick ... oh nu tappade jag ordet ... hette det ordningsmannen?? Iallafall ordningsmannen fick lämna det på vägen hem. Nu i efterhand är det skitroligt att ha tycker jag. Inte många j är på rätt håll, stavningen är inte ok, men hey, hur gamla var vi?
Jag är så himla glad att jag gått emot min käre make och inte slängt det. Nu ska jag bara försöka få honom att gå med på att ha den framme....Kommer bli en tuff match det här..

Men ni skulle sett skräcken i hans ögon när jag kom in med min lilla bonus som jag hittade...

Japp... tvärflöjten!!!
Mannen: var ska du ha den?
Jag: vet inte riktigt, skänken kanske.
Mannen: ögonen flackar och tankarna far i 190.
Jag: men den är ju faktiskt fin att ha framme.. eller?
Mannen: *tystnad*
Jag: eller??
Mannen: ....*tystnad*

Så man kan väl säga att detta var 2 saker han tycker mindre om, vi säger så, det låter bättre.
När mannen väl hade åkt iväg var jag ju bara tvungen att pröva den.. se ifall takterna fortfarande sitter i så att säga..
Hann nog ta 3 toner sen blev doggen skiträdd och sprang och gömde sig under bordet...

Så man kan väl kortfattat säga: tvärflöjt är inget populärt i detta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar