torsdag 20 december 2012

Resultatet..



Vill ni se resultatet på mitt pyssel med träkulorna?
För nu kommer det en liten bildkavalkad...
 
 
 
Visst blev det en ljusstake...
 
 
 
Om än en lite ostabil sådan så tända några ljus vågar jag inte göra ännu.
För dem måste bli lite mer stabila, dem där stora träkulorna.
 
 
 
Har varit förtjust i originalet länge men vill verkligen inte ge dem pengarna som den kostar.
Så jag tänkte att jag skulle pröva på mig att göra en.
 
Ganska enkelt var det, fast man får vara två stycken för det ska ju borras i kulorna och det är nog säkrast att vara två då så inget händer eller att man skadar sig.
 
Och man väljer ju själv hur man vill ha den, längd, vilken storlek på kulorna och så vidare.
 
Så ja, nu ska jag faktiskt fortsätta kvällen med att slipa dem så jag kan få premiärtända ljusen.
För säkerhets skull har jag varit och köpt träplattor som man kan limma på under för stabilitetens skull men jag vill helst slippa det så slipa, tålamod och slipa lite till...
 
 
Hoppas att Ni haft en underbar dag så hörs vi senare!
 
*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar