onsdag 19 december 2012

Julklappar

 
Nu är klapparna inpackade och klara och väntar på att tomten ska komma.
Det där med att slå in paket har aldrig varit mina stora grej.
Jag vill ha fint papper och snöre och har stora visioner innan jag börjar slå in.
 
Men ungerfär samtidigt som som tejpen är på tröttnar jag.
Så det brukar se ut så här.
Omslagspapper och snöre, that´s all.
 
Jag önskar att jag hade mer tålamod, för visst är det roligt med fina paket.
Både att ge och få.
 
Men jag vill aldrig att butikerna ska slå in till mig för jag vill ha samma papper till alla.
Och jag tycker att det är mysigt att värma lite glögg, sätta på julmusiken och slå in alla paketen.
 
Det är ju bara det där tålamodet...
 
Nu är det inte många dagar kvar och många går på julledighet.
Jag hoppas att ni inte stressar för mycket och passar på att njuta.
 
Jag hoppas att Ni får en underbar dag mina vänner så hörs vi senare!
 
*

1 kommentar:

  1. Kan man önska sig tålamod i julklapp? En bristvara hos mig som jag gärna skulle vilja ha mer av. Dina paket ser ju jättefina ut och läckert att lägga dem i en gammal låda. Kramisar Tina

    SvaraRadera