fredag 19 oktober 2012

Välkommen in

 
Ja, nu säger jag välkommen in till vårt älskade olivträd.
Oh vad jag hoppas att det ska klara sig även denna vinter inomhus. Chansen är väl 50-50. Det beror helt enkelt på hur jag sköter mig....låter resten vara osagt med tanke på min historik med växter.
 
 
Men nu har det ju även fått en egen liten lampa, lyxigt värre. Och helt plöstligt blev vår soffhörna mycket mysigare.
Den som tittar noga ser även att visst har det tillkommit något nytt i soffan i form av kuddar.
 
Ja.
 
Jag veet... det var inte länge sedan jag köpte nya. Men mannen diggade inte dem direkt och lite lyssnar jag ju faktiskt på honom..(sssccchhhyy, säg inget så han hör bara, han kan ju få för sig något) så de andra kuddarna är just nu i arbetsrummet där dem faktiskt gjorde sig mycket bättre.
 
 
Den längst bort är faktiskt marinblå, och sen är det den andra mönstrade. Två utav var fick jag, eller ja jag betalade ju givetvis för dem. Men 200 pix, för 4 kuddar. Det tackar jag Hemtex för.
 
Tack tack.
 
Nu ska ni inte tro att soffan alltid är så välstädad.
Oftast så är där mer plädar och efter att mannen legat i soffan så är kuddarna inte där dem ska vara heller.
 
Men jag gillar det städade intrycket. Får väl prata allvar med doggen om att inte hoppa upp i soffan med sina svarta blöta tassar som han allt för ofta har.
 
 
Får man säga själv att man är nöjd?
 
Strunt samma.. jag gör det iallafall.
 
Jag är nöjd.
För tillfället iallafall, jag har ju en tendens att ändra mig, ganska ofta också faktiskt.
 
 
Så nu ikväll ska jag slänga mig i en av dem och njuta av att det är fredagskväll.
Kanske lämnar jag en kudde där inte ska vara...vem vet.
 
Men hoppas att Ni mina vänner har en underbar kväll så hörs vi senare!
 
 
*

1 kommentar:

  1. Snyggt! Och vilket fynd! 200 kr!! Wow!
    Njut av kvällen
    Kram Jenny

    SvaraRadera