måndag 29 oktober 2012

Att inte förstå...

 
Inser att hyllan ovanför mitt arbetsbord måste genomgå en städning.
Lite väl mycket har hamnat där.
 
Sent inlägg här inser jag men just nu går dagarna i ett och inspirationen vill inte riktigt infinna sig så som jag vill.
 
Och det finns inte så mycket man kan göra åt det utan man får ta det som det kommer och helt plötsligt så finns den där igen, eller ja det får man ju hoppas iallafall.
 
Och skolan tar upp mycket tid nu också, jätteroligt är det men nu är det Feng Shui som gäller och inte kunde jag ana att det är sååå svårt att förstå.
Detta är något jag aldrig någonsin hållt på med och intresset har väl aldrig direkt funnits där, men det verkar så roligt men jag är en person som gärna vill kunna allt(givetvis kan man ju inte det och tänk så tråkigt det hade varit om man kunnat det) så det tar på sjävförtroendet när man inte förstår något.
Men det är bara att ge sin in i det och verkligen läsa tills man förstår. Och inte ge upp.
 
Hur gör ni när ni har svårt att förstå något?
har ni några tips att ge mig?
Tar jätte gärna emot!!
 
Nu ska jag faktiskt besöka sängen, känner att en liten förkylning är på väg men jag tänker inte ge den glädjen att stanna på besök.
 
 
Hoppas att Ni har fått en bra start på veckan mina vänner så hörs vi senare!!
 
 
*

2 kommentarer:

  1. Anteckna mycket och fråga allt eftersom. Mina tips som funkar i skola och på jobb.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du läser om Feng Shui! Vad är det för spännande utbildning du går? Det måste jag ha missat.. Jag har läst en del Feng Shui för mitt eget nöjes skull genom åren och det kan vara ganska invecklat. Men kul, om man inte fastnar i de krångligaste österländska tolkningarna! :)
    Om jag inte får rätsida på något så brukar det ibland hjälpa att göra en mindmap. Då använder jag olika färger på pennorna och gör en överskådlig bild, det brukar vara lättare att memorera och associera de olika då. Lycka till!
    Tusen tack för dina fina hälsningar hos mig, jag blir så glad för dem!
    Kram kram!

    SvaraRadera