onsdag 24 oktober 2012

Brunt kanske..

 
 
 
Ingen kan väl ha undgått att brunt är på väg fram i inredningsvärlden.
 
Och jag är väl en av dem som kanske inte är stormförtjust i denna kulör och tänker stilla för mig själv att brunt, det kommer aldrig komma innanför mina väggar.
Tills jag kommer hem idag och inser att jo, brunt kommer visst komma innanför mina dörrar. Eller rättare sagt, det har redan flyttat in.
I skepnanden av vår matta som kom redan förra året som är just brun.
Och sen förflyttar sig mina ögon en liten bit och ser att oj, ja där har jag ju bruna fjädrar.
Inget som jag har tänkt på överhuvudtaget och det skriker ju inte brunt, brunt brunt.
 
Brunt kan vara fint att vila ögonen på, absolut.
Men jag tror faktiskt inte att denna trend kommer bita på mig.
 
Men jag har ju lärt mig...
Man ska aldrig säga aldrig.....
 
 
Nu mina vänner ska jag slänga mig i soffan och bara njuta av att en lååång arbetsdag är till sin ända.
 
Hoppas att Ni haft en underbar onsdag så hörs vi snart igen.
 
*
 
 

2 kommentarer:

  1. Åh, brunt är en av mina favoritfärger! :)) Men det får absolut inte bli för mycket, och det måste kombineras med mycket vitt och metall för att inte bli för murrigt och muggigt :) Hemma har jag just nu en gråbrun soffa, en brunspräcklig pläd, några bruna kuddar (ej i soffan) och bruna glasflaskor :) De bruna fjädrarna är verkligen superfina!
    Önskar dig en härlig helg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Är väldigt glad av att svart byts ut mot grått och brunt, det är lite mer mjuka färger som tilltalar mig mer än när det blir för grafiskt - även om det gör sig väldigt bra när det inreds snyggt :)

    SvaraRadera