onsdag 17 oktober 2012

Bunkrat upp

 
Bunkrat upp med olivoljor.
 
Nu när vi var iväg så var det ingen shoppning förutom på olivoljor.
Jag är ju inget fan utav sådant egentligen och kan inte ens äta en sallad om där är olivolja på.
 
Men nu är det ändring på det hade jag tänkt mig, måste ju pröva liksom.
Och olivoljor fanns det massor av och fyra st olika fick följa med hem.
 
En köpte vi på vägen ner för en av de hemska serpentinvägarna som går genom bergen. Lite varstans satt det damer med bord och hemmagjorda olivoljor och även honung.
 
Givetvis så köpte man sig en olivolja.
Ska bli spännande att smaka de, kanske förstår man då hur olivolja ska smaka.
 
Sista kvällen var vi på en underbar restaurang och ägaren var fantastisk och hade en faktiskt en svensk fru. Vi frågade vad dem hittar på nu när säsongen är över och dem stänger. Många har ju semester efter en intensiv säsong men denna familjen hade även olivodling så det var det dem höll på med på vintern och vi blev helt exalterade när vi även kunde köpa just den olivoljan på själva restaurangen, För 3 euro!! 3 euro!!
 
Så billig var den för att det inte var en liter utan bara 0,75. Man kan säga att dem har ett helt annat tänk än vad vi har. Här hemma hade det knappast varit någon skillnad bara för att det inte var en liter i flaskan.
 
Så nu har vi verkligen bunkrat upp, massor av olivoljor som förutom ska prövas faktiskt ser väldigt fina ut, där dem står på brickan i köket.
 
 
Jag hoppas att ni haft en underbar dag mina vänner så hörs vi!
 
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar