tisdag 19 juni 2012

I mitt fönster


När vi flyttade in i huset så hade vi inga fönsterbrädor utan det tog lång tid innan jag fick några fönsterbrädor. I samband med att vi bytte fönster så hade jag planer på att jag skulle få breda brädor, men så blev inte fallet.

Min dröm har alltid varit att få ha sådana stora fönster som finns i sekelskifteshus. Nu bor vi ju inte i ett hus från sekelskiftet utan sent 40-tal, och då får man göra det bästa av det.

Men jag tycker det är svårt att dekorera fönster,  samtidigt som jag tycker att det är viktigt. Varför jag tycker att det är viktigt kan jag inte svara på men det ramar in hemmet. Ger hemmet själ enligt mig.




Just nu pryds det utav en mårbacka, och en underbar lykta som jag egentligen vill ha i en modell större men har inte lycktas hitta någon. Några magasin och mitt buddhahuvud.

Hur inreder ni era fönster?
Har ni några speciella knep eller ställer ni bara dit vad som faller er i smaken just där och då?
Låt mig gärna få veta, det är alltid spännande att få veta hur andra går tillväga!


Nu, dags att skynda skynda till jobbet.

Hoppas att NI får en underbar dag mina vänner så hörs vi senare!

4 kommentarer:

  1. Perfekt! Du ställer frågan som jag också undrar över!
    Önskar mig bredare fönsterbrädor, till att börja med! Dina var underbara och sakerna på likaså!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har bara satt furuplankor som vi målade vita, o satte dem kloss i kloss mot fodret. Bredare än så får jag inte för tillfället:)

      Radera
  2. Hej! Vårt hus är också från 40-talet, men det känns lite äldre än så. Kanske för att vi är lite efter här utanför tullarna, inte vet jag ;). En av anledningarna till att jag föll för huset var de spröjsade fönstrena, många med munblåsta glas i. Men vi valde faktiskt att byta ut de bruna tunna marmorskivorna som fanns mot lite rejälare vitmålade på små konsoler. Vi byggde också på fodren inomhus och då kändes fönstren också större. Vi är supernöjda! Och Mårbackapelargoner som du har älskar jag. Hälsningar Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ohh spröjsade!! Vilken dröm!!! Visst är mårbackan fin!! Själva satte vi in ett stort panoramafönster för att få in ännu mera ljus!!

      Radera