onsdag 27 juni 2012

Give Hope


Igår var jag inom Ur&Penn och hittade dessa underbara armband.
Dem säljs i samband med barncancerfonden, kostar 59:- och utav dem går hela 20:- oavkortat till barncancerfonden.

Och det känns självklart att dessa ska få pryda min handled i sommar..
Nu på sommaren tänker jag lite mer på alla dem barn som är drabbade av cancer och får tillbringa sin tid på sjukhuset istället för att få vara ute och leka med sina kompisar, cykla, leka kurragömma, äta mängder med glass och bada i havet.
Givetvis ska man alltid tänka på dem drabbade, alltid. Men det blir väl extra påtagligt nu på sommaren, med sommarlov och allt.



Och visst är dem fina? Fanns i en massa olika färger men jag valde grönt och orange som ni kan se. Man kanske kan tycka att 20 kr inte är så mycket att skänka men många bäckar små bildar alltid en stor å.....

Det var ett litet tips från mig idag.

Nu ska jag och doggen ge oss ut på en långpromenad här i denna blåst, men hey det regnar inte idag!!

Hoppas att NI får en underbar dag mina vänner så hörs vi senare!

2 kommentarer:

  1. Fina armband och SÅ fina ord. Jag ska absolut köpa ett nästa gång jag är på stan. Precis som du säger; många bäcka små...

    Tack för dina fina kommentarer inne hos mig!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Visst är de härliga och tanken med dem så god! Och dina ord fick mitt bröst att dra ihop sig en smula och en klump i halsen! Så sant!
    Jag ska pryda min och mina barns handleder med dessa!
    Kram Jenny

    SvaraRadera