onsdag 7 mars 2012

Vad gör dig glad?

Hittade fina planscher från Lagerhaus som jag inte kunde motstå... Do more of what makes you happy..

Så sant så sant. Tycker att det är för mycket måsten ibland att man kanske inte riktigt tar sig tiden att verkligen göra det man tycker är roligt. Och det är ju väldigt synd. Jag tror ju själv på att om man tar sig den tiden så blir allting mycket lättare, som alla måsten.  Men är väldigt dålig på det. Så denna lilla plansch har jag placerat i sovrummet så det är bland det första jag ser på morgonen. En liten påminnelse liksom.


Sen kunde jag inte motstå denna heller. Någonting i denna bara väckte ett habegär hos mig, fast jag inte ens tycker om glass. (Ja jag vet, konstig människa som inte tycker om glass, men däremot glassen i Bjärred på somrarna är något jag kan äta.) . Men jag tror att det var färgerna i den som jag föll för. Härligt pastelligt, härligt vårig.


Har ni något som ni placerat strategiskt som gör att ni ska bli glada, påminda om något?

Viktigt att stanna upp nu lite då och då och bara andas och faktiskt se allt det vackra runtomkring oss.

Nu hade jag tänkt ge mig ut på en långis i solen med doggen här hemma. Han går runt här hemma och lägger sig i alla solstrimmor som kommer in.. gottegris!

Ha nu en underbar onsdag alla hörs vi senare.


1 kommentar:

  1. Härliga tavlor! Vilken bra tanke, att placera dem så att du blir påmind!
    Att göra saker man blir glad av, borde vara självklart, men ofta är det det som först får stryka på foten! Synd!
    Idag ska jag köpa glass, inte i glass-kiosken dock! För visst har de underbar glass där! Min första sommar i Bjärred, mammaledig, var jag där OFTA!
    Ha en underbar dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera